הסבת רכבי שטח לגז – האם זה אפשרי וכדאי?

עם העלייה במחירי הדלק  וההבנה שחייבים למצוא פתרונות אקולוגיים יותר לצריכת הנפט המסיבית של רכבי שטח, לא ניתן להתעלם מאחת השיטות הוותיקות ביותר בתחום התחבורה הירוקה. אך האם מדובר באופציה של ממש עבור רכבים בעלי נפח מנוע גבוה כל כך ועד מה העניין כדאי ברמה הכלכלית? בכתבה הבאה קיבצנו את הפרטים שבאמת מעניינים.

מהי הסבה של רכבים לגז?

בדומה לסוגי רכב רבים אשר מונעים על בסיס תוצרים שונים של תעשיית הנפט, גם רכבי שטח ופנאי רבים משתמשים בסולר ובנזין כמקור אנרגיה. למעשה, רוב תעשיית הרכב העולמית משתמשת בתוצרים אלו, אך חלק מן הדגמים החדשים של היצרנים הגדולים מונעים בעזרת גז. לכן, בכל הסבה של רכב לגז, משנים את מנגנון הבעירה הפנימי של הרכב, כך שניתן יהיה לתדלק אותו בגז מימן במקום בדלק הקלאסי.

האם ניתן להסב רכבי שטח לגז?

הסבה של רכב שטח ופנאי לגז היא מעט מורכבת יותר מאשר הסבה של כלי רכב רגיל. העניין טמון בצריכה האנרגטית העצומה של רכבים מסוג זה – דבר אשר נגרם מסוג ההנעה ומהמשקל הרב שלהם. כך, שבהחלט ניתן לעשות את ההסבה הזו באופן איכותי, אולם יש לבדוק את ניסיון המתקין בהתמודדות על רכבי ארבע על ארבע, משאיות וג'יפים מסוגים שונים.

מהן העלויות של העניין בטווח הקצר?

אין ספק שבטווח הקצר מדובר בהוצאה של ממש. מכיוון שמדובר על ביצוע התאמות מדויקות לדרישות של כל יצרן, צריך לבצע עבודה איכותית אשר לא תפגום באיכות הנסיעה. יחד עם זאת, ראוי לבדוק את העניין בפרספקטיבה ארוכת טווח ולראות שתהליך הסבה של רכבי שטח ופנאי לגז – עשוי להפחית בהוצאות הקבועות. הוצאות אשר מתייחסות לתדלוק שוטף של מכוניות מסוג זה.

האם זה כדאי בטווח הארוך?

כאמור, מדובר בתהליך אשר אמור להשפיע על ההוצאות שלכם כבר בחודשים הראשונים. למעשה עם נכמת את התהליך למספרים פשוטים, נראה שמדובר בהפחת של כ-45% אחוזים בהוצאות הדלק בכל חודש. וזאת עוד לפני שהתייחסנו לאלמנטים הסביבתיים של התהליך והתרומה של ההסבה לאיכות הסביבה. דבר אשר חובה לקחת בחשבון כאשר כלי רחב רבים נקנסים על התרומה השלילית שלהם למאזן האקולוגי.

אילו טיפולים משמרים יש לעשות?

בדומה לכל מערכת מורכבת, גם למערכת זו יש צרכים טכנולוגיים שיש לשמור עליהם וטיפולים תקופתיים שיש לערוך. יש להחליף מסננים של לחץ גז גבוהה לאחר כל 15,000 קילומטרים או אחת לשנה ( הנמוך מביניהם), בכדי לאזן את המערכת ולשמור על האפקטיביות שלה. גם פילטר של לחץ נמוך יש להחליף, אולם כאן השחיקה היא איטית יותר. את המסנן הזה יש לחליף אחת ל45,000 קילומטרים.

 

לסיכום, ניתן להסב רכבי שטח אולם יש לעשות זאת רק על ידי גורם מוסמך אשר בקיא בתחום. בנוגע לרמת הכדאיות, זה כבר תלוי במספר הקילומטרים שהרכב שלכם גומע מדי יום.

יצירת קשר

טלפון : 052-6172352
טלפון : 052-6172352