יתרונות מערכת גפ"מ (מערכת הסבה לגז)

הסבת רכז מבנזין לגז היא פעולה כדאית, מועילה ומשתלמת מכל בחינה ומכל היבט. ראש וראשון ליתרונות הגלומים בהסבה הוא החיסכון הניכר בעלויות האנרגיה, העשוי להיאמד בכ- 50%. הצפי לשנים הקרובות הוא לשמירה על פער ניכר בין עלויות הבנזין והסולר לבין מחירי הגז.

היתרונות- כלכליים ואקולוגיים- משתלבים והופכים את ההסבה לחלופה מתבקשת, אף כי קצב ההסבה עדיין אינו גבוה בשל סיבות שונות.

היתרונות והתועלות נבחנו והוכחו זה מכבר והם אמורים להפוך את השימוש במערכת זו לא רק לחלופה מתבקשת אלא לחלופה מועדפת. סקירתם לא מותירה מקום לספק:

  1. בשל פעילות נקייה יותר של המנוע המונע בגז, גם משך הזמן בין הטיפולים ארוך יותר ועלות טיפולי התחזוקה פחותה אף היא בכ- 50% לעומת מנועי הבנזין. בלאי המנוע נמוך אף הוא יותר.
  2. מס הבלו, אשר מהווה מחצית מעלות ליטר בנזין, הוא שלושה אחוזים בלבד על הגז, מה שמסביר את הפער העצום בין המחירים. לבד ממס זה אין עלות של מסים ואגרות על הגז, לרבות לא על מערכת ההסבה, הפטורה אף היא ממיסוי.
  3. תדירות החלפת שמינים בגז פחותה עד פי חמישה בשל שמירה על איכותם לאורך זמן.
  4. מצתי מערכת הגז נותרים נקיים ואינם מזהמים. גם גזי הפליטה אינם קורוזוביים, מה שמוסיף לאריכות ימיהם ולאיכותם של צינורות הפליטה.
  5. שיעור זיהום האוויר נמוך בכ- 75% לעומת מערכת הבנזין.
  6. מערכת הגז בטיחותית יותר, לרבות במקרה של דליפת גז המתנדף באוויר במהירות, אינו מזהם את האדמה ואת מקורות המים ואינו מהווה סיכון לדליקה.
  7. התקנת מערכת גז אינה מחייבת ייקור הביטוח, להוציא את ביטוח הערכה עצמה, הנתונה לשיקול דעת של כל בעל רכב.

שקט תעשייתי וביטחון קיומי

התקנת מערכת גז מהווה מעין חגורת ביטחון נופת לנהג. האפשרות לשימוש חלופי בכל אחת משתי המערכות מגבירה את הביטחון של הנהג מעצם הידיעה כי גם אם מערכת אחת תושבת מכל סיבה שהיא במהלך הנסיעה, ניתן יהיה להמשיך בה על ידי הפעלת המערכת החלופית, הנעשית בפעולה פשוטה.

הסבת מערכת רכב לגז מתיישבת עם מגמת השמירה על איכות הסביבה והיא מהווה תרומה קטנה אך משמעותית לצמצום תופעת זיהום האוויר. מצרף היתרונות והתועלות של מערכת הסבה לגז היתה אמורה להפוך אותה למועדפת ולאטרקטיבית על בעלי רכבים רבים אולם קצב ההצטיידות בה הוא עדיין איטי וכמות המכוניות הנוסעות על גז היא מועטה-ביחס.

נהגים שהתנסו בנסיעה עם מערכת גז מדווחים ומעידים על היתרונות הרבים, הכלכליים והאקולוגיים. מי שמרבים לנסוע יכולים למצוא תחנות, שמספרן גדל בעקביות ובהתמדה, שבהן ניתן לתדלק.

חשוב לדעת

אף שיתרונות מערכת ההסבה לגז עולים לאין שיעור על החסרונות הגלומים בה, חשוב לדעת גם את החסרונות, אשר העיקריים שבהם:

  1. בלון הגז הנמצא בתא המטען מצמצם בהכרח את נפח התא המיועד לאחסון ציוד וצידה לדרך.
  2. מספר תחנות התדלוק בגז עניין נמוך, ודאי בהשוואה למספרן של התחנות שבהן ניתן לתדלק בבנזין ובסולר.
  3. חל איסור מוחלט על חניית מכונית שמותקנת בה מערכת גז לחנות בחניונים תת- קרקעיים.

מדובר- עיניכם הקוראות עדות- בחסרונות זניחים ביחס ליתרונות הרבים, ודאי לא כאלה המהווים סיבה מוצדקת, קל וחומר סיבה מספיקה, לחוסר הכדאיות להצטייד במערכת זו. ניתן להתגבר עליהם ללא קושי.

בשורה האחרונה: מערכת גפ"מ (גז פחמני מעובה) היא איכותית ובטיחותית. עלותה הכוללת, ודאי לטווח ארוך, לא רק מצדיקה את רכישתה אלא כמעט מחייבת אותה, ודאי עבור מי שהשיקול הכלכלי מהווה עבורם שיקול מכריע.

יצירת קשר

טלפון : 052-6172352
טלפון : 052-6172352