למה להסב רכב לגז?

יש סיבות שונות לכדאיות הסבתו של רכב הנוסע עם מנוע בנזין לרכב שניתן לנסוע בו גם על גז. קיומן של שתי מערכות אלה מגביר את תחושת הביטחון של הנהג, אשר יכול לעבור בין שתי מערכות על ידי לחיצה קלה על מתג.

מדובר בתהליך התקנה פשוט. ההשקעה הנדרשת להסבה, היא חד פעמית ובמבחן עלות- תועלת מחזירה את עצמה בתוך זמן קצר. התדלוק נוח אף הוא.

הסבה לגז הופכת את בעל המכונית לשותף פעיל לשמירה על איכות הסביבה. תרומתו להפחתת הזיהום בה נובעת מכך שכשהוא נוסע על גז, הזיהום הוא זניח ביותר.

חשוב לציין, כי הסבת הרכב לגז אינה פוגעת באחריות היצרן וכי ההבדל בין ביצועי שני המנועים הוא אפסי.

 

גפ"מ, אשר כיום ניתן לתדלק בו בכמה עשרות תחנות הפזורות בכל רחבי הארץ (כ-100 בערך) נחשב לבטוח יותר מאשר מנוע בנזין: לא מוכר כיום בעולם אף לא מקרה אחד של פיצוץ מכל גפ"מ ברכב. יש לייחס זאת לכך שמכל הגז עשוי מפלדה ומתוכנן מראש לעמוד בלחץ הגבוה בין פי עשרה לפי 20 מלחץ העבודה הרגיל שלו. המערכת מספקת הגנה טובה מאוד; שני ברזי ביטחון חשמליים אמורים לנתק את זרם הגז במקרה של שינוי פתאומי בלחץ. במקרה של דליפה, בנזן מתלקח בסביבות 225 מעלות צלזיוס בעוד הגפ"מ מתלקח רק כשהוא מגיע מעל 500 מעלות צלזיוס.

 

במקרי קיצון- תאונה הגורמת להתלקחות הרכב, חס וחלילה- במבחני ריסוק ועמידות בשרפה, שנערכו במכוני מחקר ידועים באירופה המתחמים בתחום תחבורה הוכח כי מערכת הגז בטיחותית יותר מאשר מערכות בנזין וסולר.

בשורה התחתונה, היתרונות הרבים בכלל והחיסכון הניכר והמשמעותי בעלויות גורמים למגמת עלייה מתמדת בשיעור בעלי המכוניות המסבים את מכוניתם לגז.

 

גם בארץ ניכרת מגמת גידול במעבר אף כי היא עדיין מתונה למדיי, בין השאר אולי בשל העובדה כי תחנות למלוי גז נמצאות רק בכמה עשרות מקומות והן אינן נגישות וזמינות כמו תחנות למילוי בנזין וסולר. סיבה אפשרית נוספת היא אי מודעות ליתרונות הגלומים בה ואולי אף חשש מסוים מהסבה.

יצירת קשר

טלפון : 052-6172352
טלפון : 052-6172352